Meer over BlaseBerry Cranberry & D-mannose

Belang van het behoud van een goede weerstand

Het behoud van een goede weerstand is belangrijk voor je gezondheid. Weerstand staat ook wel bekend als immuunsysteem of afweersysteem. Je kunt je weerstand zien als een soort schild wat jou beschermt tegen invloeden van buitenaf.

Jouw lichaam heeft voldoende vitamines en mineralen nodig om de weerstand op peil te houden. Vitamine C heeft bijvoorbeeld een functie als antioxidant in het lichaam. Ons lichaam maakt vitamine C zelf niet aan. In de basis worden vitamines en mineralen verkregen via de voeding. Het kan om verschillende redenen niet altijd lukken om volgens de Schijf van Vijf te eten. In dat geval is het raadzaam om te kiezen voor een aanvulling in de vorm van een voedingssupplement, zoals BlaseBerry Cranberry & D-Mannose met Vitamine C dat goed is voor de weerstand.

7 tips voor je weerstand

Er is genoeg wat je zelf kunt doen om jouw weerstand op peil te houden. We hebben de belangrijkste tips voor je op een rijtje gezet:

Gezonde voeding
Gezond en gevarieerd eten is belangrijk. Door te eten volgens de Schijf van Vijf krijg je alle goede stoffen binnen die je nodig hebt, zoals mineralen, vitamines, eiwitten, koolhydraten, vetten en vezels. Veel van deze stoffen, zoals zink en vitamine C, spelen een rol in de weerstand.

Vitamine C
Vitamine C heeft een functie als antioxidant in het lichaam en speelt een rol bij het afweersysteem. Een dagelijkse inname van 200 mg, bovenop de aanbevolen dagelijkse inname van 80 mg, heeft een gunstig effect op de weerstand tijdens fysieke inspanning. Ons lichaam maakt vitamine C niet zelf aan, maar halen we uit onze voeding, zoals uit fruit, groente en aardappelen. Wanneer we onvoldoende vitamine C uit onze voeding kunnen halen, is het raadzaam om te kiezen voor een voedingssupplement.

Blijf in beweging
Bewegen is goed voor je! Lichaamsbeweging helpt afvalstoffen af te voeren. Je hoeft echt geen topsport te beoefenen om goed bezig te zijn voor je weerstand. Van een heerlijke wandeling in de natuur, tot vaker de trap of de fiets pakken: alle beetje helpen.

Pak je rust
Naast beweging is ook je rust pakken belangrijk. Slapen heeft een positieve invloed op onze gezondheid. Zowel je lichaam, als je hersenen krijgen dan de gelegenheid zich te herstellen. Probeer zo’n 8 uur per dag te slapen en ga af en toe ook eens voor een powernap overdag.

Drink voldoende
Het is algemeen bekend dat voldoende (water) drinken goed voor je is. Drink anderhalf tot twee liter vocht verdeeld over de dag. Dit helpt afvalstoffen af te voeren en draagt bij aan de afweer. Water en thee zijn het beste, maar vruchtensappen tellen ook mee. Vermijd cafeïne- en koolzuurhoudende dranken, alcohol en energiedrankjes.

Goede hygiëne
We raken met onze handen de hele dag dingen aan, zoals deurklinken, trapleuningen en telefoons. Dit kan een negatieve invloed hebben op onze weerstand. Regelmatig je handen wassen is daarom belangrijk voor onze weerstand.

Natuurlijke ondersteuning
Wanneer we onze vitamines en mineralen niet voldoende uit onze voeding kunnen halen, is het raadzaam om te kiezen voor een aanvulling in de vorm van een voedingssupplement, zoals BlaseBerry Cranberry & D-Mannose met Vitamine C dat goed is voor de weerstand.

Deze website maakt gebruik van cookies om ons te helpen uw gebruikerservaring te verbeteren.